اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۲۳۷۴
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارائه آنالیزی کامل از بازی ایران و کره‌جنوبی، جدال فوق را دیداری دور از موقعیت‌های ایجاد گل معرفی کرده است.
۱۵:۴۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| سایت کنفدراسیون آسیا تحلیلی از پیکار پنج‌شنبه ایران و کره‌جنوبی را منتشرکرد و به آنالیز کامل بازی پرداخت.

این رسانه ابتدا نوشت ایران مدت‌ها قبل صعود خود را به مرحله نهایی جام جهانی محرز کرد و آسوده‌خاطر بود. در حالیکه با تساوی بدون گل در سئول، سرنوشت دومین سهمیه گروه به بازی پایانی کشیده شد.

این سایت ادامه داد: با باخت ازبکستان در چین، کسب برد برای کره‌جنوبی می‌توانست ورود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به عنوان تیم دوم گروه یک هموارکند.اما این فرصتی بود که کره‌ای‌ها نتوانستند استفاده ببرند.

براساس تصویر گرافیکی که محصول آنالیزهای کامپیوتری از این بازی است، مشخص می‌کند که تیم میزبان یعنی کره‌جنوبی قادر به شوت‌زنی به دروازه‌ ایران نبوده است.در ۸ تلاشی که آنها برای دسترسی به دروازه‌ میهمان خود داشتند، ۳ مورد بلوکه شد و ۵ مورده نیز با فاصله از چارچوب بود.

*ایران و کره مثل هم

سایت کنفدراسیون ادامه داد:البته این کره‌جنوبی نبود که تلاش آن، برای دسترسی به گل نتیجه‌ نداشت.ایران هم راهی به خط دروازه حریف نیافت.

این مورد در قسمتی که در طرح گرافیکی دوم مشخص شده، نمایان است. سردار آزمون، ستاره محروم خط حمله ایران در پیشانی خط حمله غیبت داشت و بدون او ایران و با فقط یک شوت سرگردان، نقطه قدرتش را کم داشت.

*یک کلین‌شیت دیگر برای ایران

سایت مذکور در ادامه این تحلیل اضافه کرد:البته ایران با صعود به جام جهانی در دور هشتم، آسوده خیال بود و کارلوس کی‌روش، مربی این تیم با وجود کاستی در خط آتش، یکبار دیگر قدرت خط دفاع تیمش را به رخ کشید و یک کلین‌شیت دیگر ثبت شد.یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن عقب زمین ایران در مصاف با کره‌جنوبی، آن هم در ورزشگاه جام جهانی سئول، مدافع میانی ۲۵ ساله ایرانی‌ها یعنی مرتضی پورعلی گنجی بود که در قلب دفاع چهار نفره ایران خوش درخشید.این بازیکن عضو السد قطر که در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۱۵ پیراهن ملی را به تن کرد، توانمندی و ثبات دفاعی‌اش را به بهترین شکل نمایان ساخت و یکی از نقاط اتکا تیم در این بازی بود. در واقع طرح گرافیکی سوم، نشان می‌دهد، در چه مناطقی وی حضوری بسیار قوی و پررنگ داشته و دیگر بازیکنانش را پوشش داده است.

*یک بازی دفاعی

در بخشی دیگر از این گزارش تحلیلی، سایت کنفدراسیون آسیا، به نکات قابل ذکر دیگری از بازی اشاره کرده است. به عنوان نمونه نوشت:در یک بازی که حرف اول و آخرش را توانمندی‌های دفاعی می‌زد، در کنار نبودن سردار آزمون، در تیم میزبان سون هوینگ مین، مهاجم عضو تاتنهام هاتسپرز نیز درگلزنی موفق نشد.اما او در ورزشگاه خانگی‌ و مقابل ۶۰ هزار هوادار ناکام بود. در طرح گرافیکی پنجم، مشخص می‌شود که شوت خارج از محوطه جریمه داشته که توسط میهمان برگشت داده شده است.

در این طرح مشخص می ‌شود که سون هوینگ مین، بیشتر از آنکه در محوطه جریمه خطر‌ساز باشد، با فاصله از دروازه تیم رقیب مجبور به کارکردن شده است.

*مناطق گردش توپ

همچنین در بخش پایانی، در طرح گرافیکی آخر این سایت مشخص کرده عمده مناطق گردش توپ در وسط زمین و با فواصل دور از دروازه‌ها توسط دو تیم میهمان و میزبان بوده است.


انتهای پیام/ا
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری