اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۰۷۹۱
سرمربی تیم دانشجویان تیر و کمان آمریکا گفت:در صورتی که صاحب مدال شویم، هیچ پاداش و جایزه خاصی دریافت نمی‌کنیم.
۰۹:۴۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| محل انجام بیست و نهمین دوره مسابقات دانشجویان جهان«یونیورسیاد»، آلن مک استین اظهارداشت:کسب افتخار و مدال، چیزی نیست که بابتش پول گرفته شود. در صورتی که صاحب مدال یا مدال‌های شویم، هیچ پاداش و جایزه خاصی دریافت نمی‌کنیم.

او که با خبرنگاری گفت‌وگو کرد،‌افزود:برای ما کسب مدال یک افتخار بزرگ است و تک تک نفراتی که از آمریکا به آن در مسابقات دانشجویان دست یابند، به خود می‌بالند و باعث خرسندی و بالندگی خانواده خود می‌شوند.ما هیچ توقعی از سازمان‌های دانشجویی حمایت کننده خود در آمریکا برای این منظور نداریم. کسب مدال را وظیفه خود می‌دانیم و بابتش نیز تمام تلاش خود را می‌کنیم.

استین ادامه داد:57 ساله هستم و از ایام جوانی این ورزش را انجام می دهم.هر چند به تیم ملی آمریکا دعوت نشدم، اما همیشه دغدغه من این بود که در بالاترین سطح برای کشورم افتخار کسب کنم.باعث خوشحالی من و شاگردانم هست که در این دوره از مسابقات تیر و کمان حضور پیدامی‌کنیم. البته من تجربه حضور در مسابقات قبلی در اینچئون را داشتم و می‌دانم پیکارها در چه فضایی برگزار می‌شوند.

او در مورد سطح مسابقات تیر و کمان عنوان کرد:مسابقات از کیفیت خوبی برخوردار است و ما مجبوریم تا جایی که توان داریم برای هدف خود که رسیدن به مدال است، تلاش کنیم. البته دراین مسیر، تنها نیستیم. چرا که چندین تیم مثل کره‌جنوبی ما را به عنوان مدعی تحت فشار خواهند گذاشت. بدیهی است باید از آنها چند گام جلوتر باشیم مدال را به گردن بیندازیم.

مربی تیر و کمان آمریکا همچنین گفت:شرایط ورزش ما در آمریکا تقریبا به صورت حرفه‌ای است. چیزی حدود 8 هزار نفر در اتحادیه حرفه‌ای عضو داریم که با حمایت یکسری اسپانسرها، مرتب با یکدیگر رقابت می‌کنند. همین مساله باعث افزایش تدریجی کیفیت رقابت‌ها می‌شود. تا جایی که در اینگونه مسابقات می‌توانیم در حد مدعی حاضر شویم.

استین سپس اظهارکرد:با ورزش تیر و کمان ایران آشنا نیستم. نمی‌دانم در کشور شما این ورزش در چه سطحی برگزار می‌شود. بدیهی است نمی توانم برداشتی از تیم ایران داشته باشم. اما به عنوان یک مربی، آرزوی موفقیت برای تیم تیر و کمان ایران دارم.

مربی با تجربه همچنین عنوان کرد:به عنوان مربی در خدمت تیم‌های دانشگاهی آمریکا هستم. همکاری با این تیم‌ها به من احساس خوبی می‌دهد. چون می‌توانم به بهبود نسل جوان قهرمانان تیر و کمان کشورم کمک کنم. همین امر برای من خود یک افتخار بزرگ است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری