اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۰۷۷۵
تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در پایان مسابقات ۴ وزن اول رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان موفق به کسب ۳ مدال برنز و ۲۴ امتیاز شد.
۰۲:۵۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز|  در پایان مسابقات چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از ظهر دیروز (به وقت ایران) در شهر پاریس فرانسه آغاز شده است نمایندگان کشورمان در 4 وزن اول به مصاف حریفان خود رفتند که محمدعلی گرایی، در وزن 71، سعید عبدولی در 75 و حسین نوری در وزن 85 کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شدند.

سید مصطفی صالحی‌زاده در وزن 98 کیلوگرم نیز به عنوانی بهتر از دوازدهمی نرسید.

بدین ترتیب تیم ملی کشورمان با کسب 24 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه سومی بعد از روسیه و مجارستان به کار خود در روز نخست پایان داد.

* نتایج فرنگی‌کاران کشورمان در 4 وزن اول به شرح زیر است:

در وزن 71 کیلوگرم، که 37 کشتی‌گیر حضور داشتند، محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف شماگی بولکوادزه، دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان رفت که با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید. این حریف گرجستانی در المپیک 2016 ریو موفق به شکست امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم شده بود.

وی در دور سوم نیز با ارائه یکی کشتی زیبا و برتر با نتیجه قاطعانه 7 بر یک اِوریک نیکوغوسیان از فرانسه را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 6 بر 3 مغلوب فرانک استابلر، دارنده مدال طلای وزن 66 کیلوگرم 2015 جهان از آلمان شد که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت.

گرایی در این مرحله در یک مسابقه حساس و دیدنی با نتیجه 16 بر 14 مقابل رسول چونایف، دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آذربایجان، به پیروزی رسید و گام به دیدار رده‌بندی گذاشت.

وی برای کسب مدال برنز به مصاف دانیل کاتاراگا، نایب قهرمان 2016 جهان از مولداوی رفت که با نتیجه 10 بر 8 به پیروزی رسید و موفق به کسب مدال برنز شد.

در وزن 75 کیلوگرم که 34 نفر به روی باسکول رفته‌ بودند، سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با ارائه یک کشتی ضعیف و پرانتقاد با نتیجه 2 بر یک مغلوب ویکتور نمس، نایب قهرمان اروپا از صربستان شد، اما با توجه به حضور حریفش در فینال باشد به گروه بازنده‌ها رفت تا شانس کسب مدال برنز در گروه شانس مجدد را داشته باشد.

عبدولی در این مرحله مقابل ماکسات یرژپوف، قهرمان 2017 آسیا از قزاقستان با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله بعد رفت. وی برای حضور در دیدار رده‌بندی با نتیجه 3 بر صفر کاراپت چالیان از ارمنستان را شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

عبدولی برای کسب مدال برنز با نتیجه 8 بر صفر از سد کازبک کیلو از بلاروس گذشت و مدال برنز را بر گردن آویخت.

در وزن 85 کیلوگرم حسین نوری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 5 برابر ایویداس استانکوویچ از لیتوانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز با نتیجه 3 بر یک از سد اریک آپس، نفر پنجم اروپا از استونی گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

نوری در این مرحله به مصاف ویکتور لورینچ، دارنده مدال برنز 2014 جهان، قهرمان 2017 اروپا و نفر پنجم المپیک ریو از مجارستان رفت و با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و گام به نیمه نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه 4 بر یک مغلوب دنیس کودلا، دارنده مدال برنز المپیک و اروپا از آلمان شد و شانس حضور در فینال را از دست داد.

نوری برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی به مصاف اسلام عباس‌اوف از آذربایجان رفت که با برتری 4  بر صفر به مدال برنز دست یافت. در این وزن 34 نفر شرکت کرده‌ بودند.

* رده‌بندی نفرات برتر 4 وزن اول به شرح زیر است:

71 کیلوگرم:

1- فرانک استابلر (آلمان) 2- دمئو ژاردائف (قزاقستان) 3- محمدعلی گرایی (ایران) و بالینت کورپاسی (مجارستان) 5- دانیل کاتاراگا (مولداوی) و  آدام کوراک (روسیه)

75 کیلوگرم:

فینال: 1- ویکتور نمس (صربستان) 2- آلکساندر چهرکین (روسیه) 3- سعید عبدولی (ایران) و تاماش لورینچ (مجارستان) 5- فاتح چنگیز (ترکیه) و کازبک کیلو (بلاروس)

85 کیلوگرم:‌

فینال:‌ 1- متهان باشار (ترکیه) 2- دنیس کودلا (آلمان) 3- حسین نوری (ایران) و روبرت کوبیلاشویلی (گرجستان) 5- اسلام عباس‌اُف (آذربایجان) و داویت چاکوتادزه (روسیه)

98 کیلوگرم:

فینال: 1- آرتور آلکسانیان (ارمنستان) 2- موسی اولوئف (روسیه) 3- ریوازی ناداریشویلی (گرجستان) و بالاژ کیس (مجارستان) 5- رستم آساکالوف (ازبکستان) و دیمیتری تیمچنکو (اوکراین)... 12- سیدمصطفی صالحی‌زاده

رده بندی تیمی:‌

1- روسیه 30 امتیاز 2- مجارستان 27 امتیاز 3- ایران 24 امتیاز 4- گرجستان 20 امتیاز 5- آلمان 19 امتیاز 6- ترکیه 16 امتیاز 7- ارمنستان 12 امتیاز و صربستان 12 امتیاز

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین