اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۰۶۸۹
دروازه بان اسبق تیم پرسپولیس گفت: علیرضا بیرانوند ایراداتی در کار دروازه بانی اش دارد که اگر بتواند آنها را برطرف کند به یک گلر کامل و مطمئن تبدیل خواهد شد.
۱۶:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| تیم پرسپولیس در حالی به دیدار الاهلی عربستان می رود که دروازه بانش تا پایان هفته دوم با دریافت دو گل در 4 بازی بهترین عملکرد را در لیگ برتر همراه با دروازه بان استقلال دارد.

بهروز سلطانی در گفت و گویی، درباره شرایط این دروازه بان پیش از رویارویی پرسپولیس با الاهلی به بررسی وضعیت او پرداخت.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*عملکرد بیرانوند در لیگ 50 – 50 است

غیر از دو بازی اول مقابل فولاد و تراکتورسازی تبریز که بیرانوند اشتباهات بدی داشت، در دو بازی بعدی بهتر بود و عملکردی قابل دفاع از خود ارائه کرد. معتقدم اگر انتقاد مثبت باشد کارگشا خواهد بود. در واقع اگر بخواهیم دو بازی اول و آخر را بررسی کنیم او 50 – 50 بوده است.

*در پرتاب دست افراط نکند

پرتاب های دست بیرانوند که پشت هم انجام می شوند در فوتبال امروز دنیا رایج نیست. نمی توان دائم فوتبال را با پرتاب دست انجام داد. بازی باید از روی زمین آغاز شود و شاید در کل بازی دروازه بان یک یا دو بار توپ را بلند پرتاب کند اما بیرانوند در این زمینه افراط می کند که خوب نیست.

*خروج هایش ضعیف است

در همه ایران دروازه بانان به اشتباه از دروازه خارج می شوند و خروج های بسیار ضعیفی دارند. هرچه بیشتر پیش می رویم به جای اینکه این ایراد از بین برود بدتر می شود. خروج شان هم در نهایت با یک مشت به پایان می رسد. بیرانوند هم در این زمینه مستثنی نیست اما او توپ های از راه دور و پشت دفاع را خوب جمع می کند.

*شوت گیر خوبی است

با توجه به اینکه ممکن است بازیکنان الاهلی توپ ها را از راه دور شوت بزنند بیرانوند برای مهار شوتهای دور عملکرد خوبی دارد و واکنش هایش خوب است. سه گام های خوب و بازی با پای خوبی دارد و اگر کار اضافه کاری نکند موفق می شود.

*از کناره ها آسیب پذیر است

متأسفانه بیرانوند از کناره ها آسیب پذیر است و وقتی از کناره ها توپ می آید دو دل بیرون می آید و اگر این مشکلات را هم برطرف کند می تواند یک دروازه بان ایده آل شود. البته اگر از سنی از او بگذرد و تجربه اش بالاتر برود حتما این ایرادات را برطرف خواهد کرد.

*پرسپولیس باید پرسپولیسی بازی کند

در بازی با سیاه جامگان کل تیم در 30 دقیقه آخر بسیار بد بودند. اگر بخواهند به همان سبک با الاهلی بازی کنند ضربه می خوریم. اما اگر فوتبال خود پرسپولیس را انجام بدهیم برنده می شویم. ما همه پرچم مملکت مان را دوست داریم و می خواهیم که نماینده ایران در این بازی باعث غرورمان شود.

*بیرانوند با مدافعانش هماهنگ است

ارتباطی که بین بیرانوند و مدافعان وجود دارد عالی است. این هم به دلیل تغییرات کم در تیم است که برانکو با درایت لازم این کار را کرد و باعث شد تا تیم دفاعی همه با هم مچ باشند. این کمک می کند تا از نظر روحی هم تیم در وضعیت خوبی قرار گیرد.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین