اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۰۴۰۰
تماشاگران لبنانی اگر فکر می‌کردند توهین‌شان به سرود ایران باعث می‌شود ان‌قدر بد در خانه شکست بخورند، قطعا این کار را نمی‌کردند.
۱۸:۴۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| در مراسم افتتاحیه رقابت‌های کاپ‌آسیا زمانی که پرچم ایران به نمایش درآمد برخی تماشاگران لبنانی سوت زدند اما واکنش‌شان آنقدر زیاد نبود اما در زمان دیدار ایران و لبنان در مرحله یک چهارم پایانی این ماجرا بیش‌تر بود. آن‌ها با هو کردن و سوت زدن در زمان پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران سکوت نکردند و احترام نگذاشتند و همین مساله برای خودشان بدتر شد. هر ۱۲ بازیکن تیم ملی سرود ایران را با فریاد می‌خواندند و به محض این که سرود تمام شد حلقه اتحادی زدند، این حلقه اتحاد قبل از بازی کار را برای لبنان تمام کرد.

حامد حدادی درحلقه اتحاد بازیکنان به همه ملی‌پوشان تاکید کرده که باید این بازی را ببرند. به زبان ساده کاپیتان تیم ملی حتی به ملی‌پوشان گفته بوده که وای به حال هرکس که در این بازی بد بازی کند. همین کافی بود تا ستاره‌های بسکتبال کشورمان به قول ارسلان کاظمی از همان ابتدا پا روی گردن حریف بگذارند و در نهایت هم برابر بیش از ۵ هزار تماشاگر، لبنان را شکست بدهند. شکست برای مردم لبنان آن‌قدر تلخ بود که بسیاری از آن‌ها قبل از پایان دیدار سالن نوحد نوفل را ترک کردند و رفتند.
قطعا اگر خود لبنانی‌ها می‌دانستند این کار باعث می‌شود انگیزه ملی‌پوشان ایران بیش‌تر و بیش‌تر شوند شاید مرتکب چنین اشتباهی نمی‌شدند. آن‌ها در گذشته نیز یک‌بار در سال ۲۰۱۲ چنین سیاستی را درپیش گرفته بودند و ناکام شدند اما دوباره همین خطا را تکرار کردند. با این حال همان‌طور که حدادی کاپیتان تیم ملی گفته ملی‌پوشان ایران بدون این که به مردم لبنان توهینی کنند پاسخ آن‌ها را دادند و حالا تیم ملی ایران در جمع چهار تیم نخست آسیا قرار دارد و لبنان در خانه‌اش به دنبال آشتی دادن مردم با بسکتبال است و فادی الخطیب ستاره این کشور هر روز از مردم می‌خواهد که تیم ملی‌شان را تنها نگذارند.

این خاصیت ورزش است که همه چیز را تحت تاثیرخود قرار می‌دهد و در نهایت زیبایی ها را حفظ می‌کند و بدی‌ها را به فراموشی می‌سپارد. تا سال‌های سال دیگر کسی نمی‌گوید تماشاگران لبنانی چه کاری انجام دادند اما همه خواهند گفت که بسکتبال را باختند. تماشاگرانی که آن روز احترام یک کشور دیگر را حفظ نکردند هم اخلاق را باختند و هم بسکتبال را. البته باید به نکته هم تاکید کرد که واکنش‌های بعد از این مسابقه هم نشان داد که بسیاری از مردم لبنان از رفتار تماشاگران سالن راضی نبودند و دوست ندارند که ارتباط دو کشور شکراب شود.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین