اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۰۳۵۵
روی کاغذ سوابق مهاجم خشنِ مد نظر امیر قلعه نویی چندان چشمگیر نیست و طی 7 سال فعالیت حرفه ای در دنیای فوتبال هرگز در سری A فوتبال برزیل حضور نداشته و بزرگترین دستاوردش نایب قهرمانی در سری D برزیل است.
۱۶:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| خرید جدید ذوب آهن را باید یک مهاجم خاص نامید. یک برزیلی که بنا به شهادت آمار موجود زود از کوره در می رود کارت قرمز می گیرد.

کی روش استنلی سوارز ۲۸ ساله به ذوب آهن پیوسته تا مشکلات این تیم در فاز تهاجمی را مرتفع سازد. مهاجمی ۲۸ ساله که برای دومین بار طی زندگی فوتبالی اش برزیل را ترک کرده است. البته به گفته قلعه نویی این بازیکن برای هماهنگی و آمادگی بیشتر برای حضور در میدان نیاز به فرصت دارد.

روی کاغذ سوابق مهاجم مد نظر امیر قلعه نویی چندان چشمگیر نیست. بازیکنی که طی 7 سال فعالیت حرفه ای در دنیای فوتبال هرگز در سریA فوتبال برزیل حضور نداشته و بزرگترین دستاوردش نایب قهرمانی در سری D برزیل است.

۱۵۷ بازی و ۸ کارت قرمز

مهاجم جدید ذوب آهن از سال ۲۰۱۱ تاکنون برای ۱۲ تیم برزیلی در سطوح دسته چهارم، سوم، دوم و لیگ های منطقه ای ۱۵۴ بازی انجام داده که حاصل زدن ۶۵ گل و دریافت ۷ کارت قرمز بوده است. جالب اینکه کی روش تمام این کارت ها را بدون دریافت اخطار اول و به صورت مستقیم دریافت کرده است.

این بازیکن سال ۲۰۱۴ شانس بازی در جام حذفی - کوپا برزیل - را هم پیدا کرد. سوارز در رقابتهای یاد شده پیراهن سانتاریتا را بر تن داشت. استانلی برای تیم ریتا در سه دیدار جام حذفی روی هم ۸۰ دقیقه به میدان رفت که حاصل آن زدن یک گل و دریافت یک کارت قرمز مستقیم برابر موسورو (دور دوم مسابقات) بود.

نکته قابل تامل اینکه استنلی کارت قرمزش را در دقیقه ۲ دیدار برابر موسورو از داور مسابقه - آلوس بیسپو – گرفت تا نشان دهد مهاجم چندان صبوری نیست.

۲ تا ۹ دقیقه

به گزارش مشرق، مهاجمی که نظر امیر قلعه نویی را برای حضور در اردوی ذوب آهن جلب کرده در سال ۲۰۱۷ برای دو تیم رسنده و آمریکن RN به میدان رفته است.

سوارز تا همین چند روز پیش عضو تیم آمریکن در سری D فوتبال برزیل بود. این مهاجم در تیم یاد شده تنها ۲ بازی ۹ دقیقه ای برابر تیم های سی لاندیا و موریچی انجام داد تا بعد از ۶ بازی نیمکت نشینی و انجام تنها ۱۸ دقیقه تلاش پرونده حضورش در تیم مذکور بسته شود.

کی روش قبل از این در سال ۲۰۱۷ برای رسنده در لیگ منطقه ای کاریوکا ۴۳۰ دقیقه بازی کرده بود. آن هم در شرایطی که موفق شده بود در زمان اندک یاد شده برای رسنده ۲ گل به ماکه و یک گل به تیم سرشناس واسکودوگاما بزند.

البته مهاجم در دقیقه ۹۳ بازی برابر ایگویوکامو(هفته پنجم) کارت قرمز دیگری گرفت تا ثابت شود هنوز هم طعم دریافت کارت قرمز مستقیم را می پسندد!

بهترین سال فوتبالی

مهاجم تازه وارد ذوب آهن در سال ۲۰۱۵ که عضو تیم پورتو در لیگ منطقه ای پرنامبوکانوا بود، بهترین فصل فوتبالی اش را پشت سر گذاشت.

کی‌روش در رقابت‌های پرنامبوکانوا موفق شد در ۱۹ بازی برای پورتو به میدان برود و ۱۹ گل به ثمر برساند. البته وی ۶-۷ گلش را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه رقبا کرد با این حال روندی که در پیش گرفته بود رضایت بخش می نمود. چون در نهایت آقای گل مسابقات مذکور هم شد.

سفر به ژاپن برای ۱۰۸ دقیقه بازی

سوارز بعد از روی فرم آمدن با پورتو تصمیم گرفت برای نخستین بار بازی در خارج از مرزهای کشورش را هم تجربه کند. اینچنین شد که به پیشنهاد رسیده از دسته دوم فوتبال ژاپن جواب مثبت داد تا شاید برای خود در سرزمین سامورایی ها نام و شهرتی بر هم بزند.

با این حال نتیجه از چیزی که پیش بینی می شد بدتر بود. استنلی پیراهن تیم کیوتو سانگا را بر تن کرد اما حتی یک مرتبه هم موفق نشد وارد ترکیب اصلی تیم مذکور شود. این مهاجم طی ۱۱ دیدار به عنوان مهاجم دخیره وارد زمین شد تا سر جمع ۱۰۸ دقیقه فوتبال دسته دوم ژاپن را تجربه کند.

سوارز در این مدت موفق شد تنها گلش را وارد دروازه تیم سرشناس شیمیزو اسپالس کند؛ آن هم در شرایطی که ۲۰ دقیقه فرصت بازی برابر این تیم را (هفته ۳۹ ) پیدا کرد.

حال باید دید استانلی ۲۸ ساله که خرید خاص ذوب آهن و امیر قلعه نویی است می تواند در دومین تجربه بین الملی اش به ترکیب اصلی نصف جهانی ها برسد؟ و آیا اصولا مهاجمی با کیفیت هست که بتواند جوابگوی احتیاجات تیمی باشد که مدعی قهرمانی در لیگ برتر ایران است؟

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری