اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۰۳۰۹
نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: فعالیت ورزشکاران در رشته MMA غیرقانونی است و حتی به اهتزاز در آوردن پرچم کشورمان توسط آنها نیز غیرقانونی است.
۱۲:۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| علیرضا امینی در گفت‌وگویی، در مورد ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ها در مورد ممنوعیت ورزشکاران ایرانی در رشته MMA ، گفت: فعالیت در رشته MMA از قبل هم ممنوع بود و وزارت ورزش و جوانان این موضوع را به فدراسیون‌های رزمی ابلاغ کرده بود. احتمالا این ابلاغیه جهت یاد آوری به فدراسیون‌ها ارسال شده است. فدراسیون‌هایی که در رشته‌های رزمی فعالیت می‌کنند به صورت آماتوری فعالیت می‌کنند و در واقع فوندانسیون همه این فدراسیون‌ها آماتور است و طبیعی است که نباید در رشته خشن فعالیت داشته باند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: برخی از رشته‌های رزمی مثل سامبو در چارچوب قوانین خود فعالیت می‌کند و در واقع میکس شده چند رشته رزمی است، این ورزش‌ها غیراخلاقی است و در قفس دو فایتر با هم مبارزه می‌کنند و در حد زننده همدیگر را کتک می‌زنند.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: طی چند وقت گذشته فیلمی از یک پسر نوجوان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در قفس به صورت زننده‌ای مبارزه می‌کند. وزارت ورزش و جوانان این موضوع را پیگیری کرد و حالا جهت یادآوری به تمام فدراسیون‌ها موضوع ممنوع‌الفعالیت بودن ورزشکاران رزمی در مسابقات MMA را یادآوری کرده است. سال گذشته یک دختر نوجوان که از سبک‌های کاراته بود در مسابقات MMA فعالیت کرده بود که بازتاب بسیار بدی هم داشت اما به فدراسیون ما ارتباطی نداشت،‌ این موضوع اگر مربوط به ما می‌شد قطعاً در چارچوب قوانینی که وجود دارد برخورد می‌کردیم، اما او به یکی از سبک‌های کاراته ارتباط داشت و هیچ ارتباطی به فدراسیون ورزش‌های رزمی نداشت.

امینی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: هر اعزامی که به صورت انفرادی و خارج از تصمیمات شورای برون‌مرزی انجام شود غیرقانونی است. تمام اعزام‌های فدراسیون ورزش‌های رزمی توسط کمیته فنی و فدراسیون مربوطه در شورای برون‌مرزی مطرح می‌شود و سفر به صورت قانونی انجام می‌شود. هر ورزشکاری که به صورت انفرادی در مسابقات برون‌مرزی حضور پیدا می‌کند فعالیت او غیرقانونی است و هیچ ارتباطی به هیچ فدراسیونی ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون ورزش‌های رزمی در صورت برخورد با چنین موضوعی آیا محرومیتی برای ورزشکار در نظر می‌گیرد یا خیر، گفت: برخورد قانونی دو نوع است؛ یک اگر باشگاهی در شهرستان به این موضوع ورود کند و چنین سفرهایی را انجام دهد قطعاً از طریق اماکن باشگاه فرد مورد نظر پلمبمی‌شود و این موضوع ارتباطی به ما ندارد قانون دوم مربوط به ما است؛ اگر مربیان و ورزشکارانی که زیرمجموعه ما فعالیت می‌کنند در چنین مسابقاتی شرکت کنند قطعاً با محرومیت روبه‌رو می‌شوند. سقف محرومیت ما نیز برای آنها در چارچوب قانونی در نظر گرفته شده است؛ به عنوان مثال به ما می‌گویند در چنین مواقعی حکم مربیگری و احکامی که فرد خاطی دارد را باطل کنید یا چند سال از فعالیت در این فدراسیون او را محروم کنید.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در پایان صحبت‌های خود در مورد اینکه افرادی که در مسابقات MMA فعالیت می‌کنند هیچ کدام زیرمجموعه ما نیستند، گفت: هر ورزشکاری که در مسابقات برون‌مرزی در رشته MMA فعالیت می‌کند هیچ ارتباطی به فدراسیون ما ندارد. آنهایی که در مسابقات برون‌مرزی فعالیت می‌کنند کار آنها غیرقانونی است و حتی به اهتزاز در آوردن پرچم کشورمان توسط آنها غیرقانونی است چرا که آنها با تیم ملی ایران به مسابقات نرفته‌ا‌ندکه چنین کاری را انجام می‌دهند. هر تیمی که با مجوز قانونی فدراسیون و شورای برون‌مرزی راهی مسابقات شود، تمام و کمال مسئولیت آن را فدراسیون‌ها برعهده می‌گیرند، اما افرادی که به صورت انفرادی و غیرقانونی در چنین مسابقاتی شرکت می‌کنند هر اتفاقی که برای آنها رخ دهد به هیچ وجه فدراسیون‌‌ها مسئول آنها نیستند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین