اخبار سیاسی
اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در ابتدای نشست خود یک دقیقه به احترام شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و همراهان سکوت کردند.
امروز جلسه شورای معاونین وزارت امور خارجه به ریاست سرپرست وزارت خارجه برگزار و در خصوص برنامه‌های پیش رو و نشست‌های دو و چند جانبه دیپلماتیک هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان را تسلیت گفت.
دادستان کل کشور گفت: در پی شهادت رئیسی با افرادی که در فضای مجازی نشر اکاذیب و توهین می‌کنند برخورد سریع و بازدارنده صورت گیرد.
مراسم تشییع و وداع با پیکر شهدای حادثه تبریز در تهران، قم و تبریز برگزار خواهد شد.
سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت پرافتخار رئیس جمهور محبوب و سایر شهدای عالیقدر را تبریک و تسلیت گفت و تاکید کرد: رئیسی در اوج آرامش و سکینه قلبی، ایستایی و استراحت را برای خود حرام می‌دانست.
احمد وحیدی وزیر کشور، علی شمخانی، مصطفی پورمحمدی و سعید جلیلی با انتشار پیام هایی به شهادت ابراهیم رئیسی و هیات همراه وی واکنش نشان دادند.
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه و رییس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه، با انتشار پیام هایی، شهادت سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفتند.
چرا هیات دولت تعطیلی رسمی اعلام نکرد؟
سخنگوی دولت از دلایل تعطیل نشدن دولتی گفت و یادآورشد که در جلسه هیات دولت، اعضای دولت گفتند از رئیس جمهور می ترسیم، اعلام تعطیلی کنیم. او می‌گفت از خدمت به مردم انرژی می گیرم.
نمایندگان مجلس شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفتند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار مطالبی در فضای مجازی و پیام‌های تسلیت جداگانه شهادت رئیس‌جمهوری را تسلیت گفتند.
مولوی عبدالحمید درپیامی شهادت رئیس جمهور و همراهانش را تسلیت گفت.
آیت الله سیستانی درپیامی شهادت رئیس جمهور و همراهانش را تسلیت گفت.
آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز از عکاس خواسته بود این تصویر را بعد از شهادت منتشر کند.
پوتین: یک دوست و متحد معتبر را از دست دادیم
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با معاون اول رئیس جمهور، شهادت رئیس جمهور فقید ایران را تسلیت گفت و بر ادامه راه او در توسعه روابط صمیمانه دو کشور تاکید کرد.