اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۸۴۲۲

2 جاذبه هیجان انگیز لاهیجان و بابلسر که باید در اولین فرصت به آنجا سفر کنید!

2 جاذبه هیجان انگیز لاهیجان و بابلسر که باید در اولین فرصت به آنجا سفر کنید!
۰۸:۴۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

زندگی اکثر ما با سفر به شمال کشور گره خورده است. جاذبه‌های شمال تمامی ندارد.

این بار می‌خواهیم سفر ‌کنیم به دو شهری که فاصله چندان زیادی با هم ندارند و هرکدام جزء پرطرفدارترین مکان‌ها برای سفر هستند.

ابتدا سفر کنیم به شهری که با کلوچه‌های داغ و شیرینش همراه با چای خوش عطرش، آرامش و زیبایی بی‌بدیلی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بله درست حدس زدید! لاهیجان. همان شهری که به عروس گیلان معروف است. اگر شما هم مثل من جزء طرفداران چایی هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما سفر به این شهر را در برنامه سفر خود قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های این شهر ما در ادامه به معرفی یکی از دیدنی‌های شگفت انگیز لاهیجان می‌پردازیم.

اما قبل از آن، حدس می‌زنم تا الآن به فکر یک مکان برای استراحت سفرتان افتاده‌اید. نگران نباشید!

امروزه با وجود پلتفرم‌هایی مثل سایت شب به راحتی می‌توانید اقدام به اجاره ویلا لاهیجان کنید و از سفر خود لذت ببرید.  اجاره ویلا در لاهیجان از گزینه‌های محبوب برای گذراندن تعطیلات و سفرهای کوتاه مدت در استان گیلان هستند. این ویلاها با طراحی‌های زیبا و مناظر طبیعی فوق العاده‌ای که ارائه می‌دهند، برای گروه‌های دوستان و خانواده‌ها مناسب هستند. امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی در این ویلاها وجود دارد که شامل استخر، سونا، جکوزی، برکه ماهیگیری و فضای سبز و آرام برای پیاده روی  و استراحت می‌باشد.

2 جاذبه هیجان انگیز لاهیجان و بابلسر که باید در اولین فرصت به آنجا سفر کنید!

سفر به تالابی زیبا در قلب لاهیجان

جاذبه‌های دیدنی لاهیجان، این شهر را به یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است. در فاصله 5 کیلومتری از جنوب شرق لاهیجان سفر می‌کنیم به تالابی به نام تالاب سوستان. این تالاب، یکی از نقاط محبوب لاهیجان، در روستایی به همین نام واقع شده است. ترکیب زیبای تالاب سوستان با طبیعت سرسبز اطراف و صدای پرندگان در یک روز بارانی، بهشت طبیعت را برای بازدیدکنندگان به یاد می‌آورد. شاید جالب و البته عجیب باشد اما باید بدانید که این مکان زیبا و آرام، به‌طور طبیعی به‌وجود نیامده است! درواقع این تالاب اصلی‌ترین منبع آب برای شالیزارهای اطراف است و از زمان‌های قدیم که برای تامین آب شالیزارها حفر شد، مانند یک نمایشگاه طبیعی زیبا باقی مانده است. همچنین، این تالاب، آب خود را از بارش‌های فصلی و رودخانه‌ای که از سرچشمه‌ی کته‌چال جاری است، تأمین می‌کند.

سفر به ساحلی ترین شهر مازندران

بابلسر به دلیل داشتن سواحل زیبا هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. نام قدیمی این شهر ( مشهد سر) بوده است و برخی افراد به آن مشهد سبز هم می‌گویند.

وجود مناطقی همچون : دریا کنار و خزر شهر که از رویایی ترین شهرک های این شهر است، بابلسر را به اروپایی ترین شهر شمالی ایران تبدیل کرده است.

 برای اینکه یک اقامت ارزان در بابلسر داشته باشید با اجاره سوئیت در بابلسر ارزان ، می‌توانید یک سفر به یاد ماندنی را شروع کنید.

همچنین می‌توانید به انتخاب ویلا بابلسر در کنار سواحل فکر کنید. ما در  ادامه یکی از مکان‌های تفریحی و پرطرفدار این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا با اجاره سوئیت یا ویلا در این مکان، لحظات خوشی را داشته باشید.

منتظر نمانید! همه چیز برای یک سفر هیجان انگیز مهیا است. تنوع بالای ویلا بابلسر با قیمت مناسب برای اجاره در این شهر سرسبز، منتظر شما هستند. با اجاره ویلا در لاهیجان، تجربه ای دلپذیر و لذت بخش را برای خودتان فراهم کنید. همچنین امروزه با وجود پلتفرم‌هایی مثل سایت شب، می‌توانید اقدام به اجاره سوئیت ارزان کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

در چند کیلومتری روستای گاوزن محله با روستاهایی مثل لمسوکلا، فیروزجاه ثابت، سماکوش محله و سرجیکلا  در همسایگی است و مانند روستاهای دیگر اطرافش در تابستان، ییلاق شهرنشینان است و آب و هوای اطراف آن ارزش چندین بار سفر کردن را دارد. در مازندران و در حوالی شهر بابلسر می‌رسیم به آبشاری دیدنی به نام شی الیم بابلسر. روستای گاوزن محله میان جنگلی مه آلود، بین صخره‌ها، آبشاری هیجان انگیز وجود دارد که چشمان هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

در راه رسیدن به آبشار شی الیم، کلبه‌های قدیمی وجود دارند که تنها سازه‌های باقی مانده از زلزله سال 1366 بندپی می‌باشند و برای اکثر گردشگران، دیدنی و جالب هستند.

مکان‌های دیدنی و جالب بابلسر و لاهیجان، فراوان هستند. در دل این شهرها، روستاهایی دیده می‌شوند که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند.

اگر دلتان می‌خواهد منظره‌های رویایی با طبیعت سبز و تپه‌های پوشیده از چایی را تجربه کنید، در اولین فرصت به لاهیجان ایران سفر کنید!

اگر هم دیدن سواحل و تفریحات آن برای شما جذاب است، سری هم به بابلسر زیبا بزنید.

به شما پیشنهاد می‌کنم، حتما از امکانات تفریحی مانند تله کابین استفاده کنید تا همزمان با سفر خود از هیجان و دیدن سرسبزی طبیعت زیبای این شهر، لذت ببرید. اگر می‌خواهید هیجان بیشتری را تجربه کنید، قدم زدن روی پل معلق فلزی که روی رودخانه بابل رود ساخته شده است، را از دست ندهید. رابطی بین شرق و غرب بابلسر که می‌توانید با رد شدن از این پل، به فریدون کنار برسید.

قدمت این پل هیجان انگیز، به قبل از انقلاب بر می‌گردد. امروزه با پیشرفت صنعت گردشگری در این منطقه، رفت و آمد بسیار بیشتر شده است چرا که جزء یکی از مسیرهای اصلی بابلسر به حساب می‌آید. این جاذبه‌ی فوق‌العاده زیبا را می‌توان از مهم‌ترین آثار تاریخی از دوره‌های قبل شهر بابلسر به حساب آورد.

منتظر چه هستید؟ تردید نکنید. چمدان‌ها را ببنیدید و سفر خود را آغاز کنید!

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین