اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۶۳۸۹

عزیزی: درباره نوسانات بازار ارز و سکه پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی داده شود

عزیزی: درباره نوسانات بازار ارز و سکه پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی داده شود
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا ضمن بررسی علل و عوامل افزایش قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت مایحتاج مردم و نوسانات بازار ارز و سکه پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی بدهد.
۱۴:۴۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
وانانیوز|

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق میان دستور خود ضمن محکومیت کردن شدید حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران با بیان اینکه «شهادت پاداش تن خسته و مجروح سردار زاهدی بود که در طول سالیان در میادین مختلف جهاد و مبارزه به دنبال آن می‌گشت»، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تاوان سنگینی بابت جنایت خود پرداخت خواهد کرد و باید مطمئن باشد که این وحشی‌گری‌ها سقوط و زوال‌او را با سرعت بیشتری همراه خواهد کرد؛ رژیم و حامیان صهیونیستی بدانند که آزموده را آزمودن خطاست.

این نماینده مجلس با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، عنوان کرد: بدون تردید تحقق بخشیدن این مهم مستلزم پرهیز از شعارزدگی و اقدام و عمل مجدانه است؛ دولت و مجلس باید برای برداشتن موانع پیش روی مردم به ویژه بخش غیردولتی، امکان ورود آنها به فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنند و یکی از شرط‌های آن تعطیل کردن شرکت‌های خصولتی و غیرشبه دولتی است.

عزیزی همچنین از دولت خواست تا ضمن بررسی علل و عوامل افزایش قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت مایحتاج مردم و نوسانات بازار ارز و سکه پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی بدهد.

وی گفت: انتظار می‌رفت وزارت جهاد کشاورزی حمایت بیشتری از کشاورزان عزیز داشته باشد اما کاهش سهمیه سوخت آنان در سال جدید از سوی وزارت نفت، عدم تامین کود و سایر نیازهای کشاورزان با شعار سال رهبری مبنی بر افزایش مشارکت مردم در تعارض است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: علت بی‌توجهی شما به مشکلات مدارس و اولیاء به ویژه در شهرهای بزرگ چیست؟ شهر بزرگ صدرا از چه جهت باید یک شهر ۳۰۰ هزار نفری با مشکلات این چنینی روبرو باشد، متاسفانه راه‌اندازی یک ناحیه آموزش و پرورش در کشور چهار سال زمان لازم دارد.

عزیزی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود دولت اقتصاد متکی به دریا را جدی‌تر ببیند و موانع این اقدام را برطرف کند، عنوان کرد: برخی تعصبات محلی و سطحی نباید مانع بهره‌برداری استان‌های بزرگ کشور از ظرفیت سواحل و دریاها شود؛ اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی امری بسیار ضروری و مورد انتظار است و از دولت انتظار می‌رود نقشه راه خود را برای مدیریت اقتصادی کشور در حوزه‌های ارز، سود بانکی، بورس، بازار کالا و بازار سرمایه ارائه کند تا مردم تفاوت آن را با سایر نظریات اقتصادی ببینند.

 انتهای پیام

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: اخبار سیاسی
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین